Pescherecci
De Seta‘s films onderzoeken stuk voor stuk hoe de natuurlijke leefomgeving het gedrag van de mensen die er in wonen bepaalt. PESCHERECCI belicht de visvangst tussen Sicilië en Afrika. De Seta toont hoe de vissers zich in weer en wind op zee begeven om hun bescheiden boterham te verdienen. Als er storm opsteekt, zoeken de vissersschepen hun toevlucht tot het eiland Lampedusa. Sober maar effectief gebruik van omgevingsgeluid overheerst de stemmen van de personages en geeft de film een extra dramatische dimensie.