María's Way
Een vogeltje in een kooi tjilpt, een hond aan een ketting blaft en een oude vrouw genaamd Mara opent bij het krieken van de dag haar kraampje aan de beroemde pelgrimsroute naar het Spaanse bedevaartsoord Santiago de Compostela. In een schriftje turft ze de passerende pelgrims, die ze een speciaal oud stempeltje aanbiedt als aandenken dat ze dit punt van de route gepasseerd zijn. Soms geeft ze schamper commentaar. Bij een non vraagt ze zich af hoe haar gouden tanden zich verhouden tot de gelofte van armoede, maar ach, ook het pronkzuchtige Vaticaan treedt de christelijke boodschap met voeten. Sommige pelgrims nemen de moeite even halt te houden bij María, die niet altijd de vriendelijkheid zelve is. Een jolige jonge Duitse passant neemt een foto van de filmploeg achter de kraam, maar is wel zo attent om een zuinig muntje neer te tellen. Ondertussen valt Maria in snurkende halfslaap. Toch zal ze hier pas mee stoppen als Onze Lieve Heer haar tot zich roept. Met statisch camerawerk geeft María's Way een mild verslag van de alledaagse sleur van iemand die haar levensdagen slijt langs een drukke toeristische route, die door de hedendaagse reizigers juist als bijzonder wordt ervaren.