Dil Leyla
In het stadje Cizre, hart van het Koerdisch verzet, is de 26-jarige Leyla Imret burgemeester – en daarmee de jongste van Turkije. Opmerkelijk, want sinds haar vijfde was Leyla niet meer in haar geboortedorp geweest. Ze groeide op bij haar tante in Duitsland nadat haar vader, een Koerdische guerillastrijder, door militairen werd gedood. Omdat Cizre voorzichtig weer in vreedzamer vaarwater lijkt te zijn gekomen, stelt Imret zich beschikbaar om de stad weer op te bouwen. Met grote overmacht wint ze de verkiezingen, en wordt ze als een verloren dochter onthaald door de lokale bevolking. Maar intussen nemen in de aanloop naar de Turkse parlementsverkiezingen landelijk de spanningen weer toe. De frisse vastberadenheid van de nieuwe burgemeester maakt langzaam maar zeker plaats voor onzekerheid en angst. Ze ziet haar jeugdherinneringen in een nieuw daglicht: staat haar straks hetzelfde lot te wachten als haar vader? Intiem gefilmd verslag van hoe jeugdige hoop en optimisme moeten opboksen tegen grotere krachten.