Tchau Brasil
Het adopteren van een kind uit het buitenland lijkt op het eerste gezicht een eenvoudige oplossing voor twee problemen: een kinderloos echtpaar ziet zijn liefste wens in vervulling gaan en een verwaarloosd kind krijgt een nieuwe kans. In de praktijk blijkt het echter niet zo simpel. Een adoptie is zowel voor de aanstaande ouders als het kind een emotioneel proces, met vreugdevolle momenten, maar ook met moeilijke keuzes. De ouders zien zich geconfronteerd met lange wachtlijsten en met de soms bizarre eisen die door de wet aan hen worden gesteld. Het kind moet afscheid nemen van het land waar het geboren is. In TCHAU BRASIL wordt een Nederlands echtpaar ruim twee jaar lang met de camera gevolgd, vanaf de eerste voorlichtingsbijeenkomsten en het gezinsonderzoek tot en met de reis naar Brazilië, waar zij hun bijna vierjarige adoptiedochter voor het eerst ontmoeten.