Women of Hamas
Vier Palestijnse vrouwen, elk met een andere achtergrond, vertellen over hun leven als Hamas-aanhanger. De omstreden politieke organisatie Hamas kwam in 2006 aan de macht, toen het in de Palestijnse gebieden de verkiezingen won van concurrent Fatah. Ondanks de uiterst conservatieve opvattingen van de partij, blijken vrouwen in de Gazastrook veel mogelijkheden te hebben om zich op politiek en militair vlak te ontplooien. We zien hoe gesluierde vrouwen gepassioneerd toespraken houden en voorop lopen tijdens demonstraties. Hun leven staat in het teken van de strijd. Het huwelijk draait niet om leuke dingen, maar om kinderen baren. Kinderen die opgevoed worden tot vrijheidsstrijders. Beelden van een Hamas-kleuterschool maken duidelijk dat die strijdlust niet uit de lucht komt vallen. Jonge kinderen zingen uit volle borst: "We zullen ons tegen Amerika en Israël keren". Verdriet om de overleden zonen, gestorven als martelaar, mag er bij de moeders maar tot op zekere hoogte zijn. "Hij is in het paradijs", bijt een vrouw een huilende moeder toe. "Was ik maar de moeder van een martelaar", verzucht ze. De strijdliederen en heroïsche beelden van overleden strijders maken het nog eens duidelijk: martelaarschap kent geen verdriet. Zelfs niet voor een moeder.