Krzysztof Kieslowski: I'm So-So
Filmmaker Krzysztof Wierzbicki begon zijn filmcarrière in het begin van de jaren zeventig als assistent van Krzysztof Kieslowski. Dat leidde tot een vriendschap tussen beide mannen, die begin 1996 tot een abrupt einde kwam met de dood van Kieslowski. In KRZYSZTOF KIESLOWSKI: I'M SO SO schetst Wierzbicki een portret van Kieslowski, waarbij het niet alleen gaat om zijn artistieke kwaliteiten, maar ook om zijn persoonlijke leven. Een aspect dat Kieslowski altijd buiten de publiciteit hield. Wierzbicki: "Iedereen kent hem als een filmregisseur. Iedereen kent zijn biografie als kunstenaar, maar men weet maar weinig van zijn menselijke kanten. Het is een geweldige man en door dit project had zijn voormalige filmploeg weer een kans om te werken".