Cambodge: Un lendemain de guerre
In Cambodja werd in 1993 een vredesverdrag gesloten tussen de Rode Khmer en de regering. De Rode Khmer zou de wapens neerleggen en democratische verkiezingen werden in het vooruitzicht gesteld. Voor het dagelijks leven op het platteland hebben de mooie woorden nog weinig betekenis. Filmmaakster Isabelle Quignaux bezocht het kleine dorpje Cheng Mean Chey, waarin de bewoners met de moed der wanhoop proberen te overleven. Niet alleen vrezen zij dat de strijd ieder moment weer kan oplaaien, ook liggen in de rijstvelden, de rivieren en de wegen in en rond het dorp duizenden mijnen; een levensgevaarlijk cordon "dat minder lekken bevat dan de luchtbanden op onze fietsen".