Farewell
Geheel uit archiefmateriaal opgebouwde documentaire over de Engelse journaliste Lady Grace Drummond-Hay. In augustus 1929, twee maanden voordat de beurscrash de wereld onderdompelt in de Grote Depressie, wordt Drummond-Hay op verzoek van krantenmagnaat William Randolph Hearst als enige vrouw toegevoegd aan de passagierslijst van de Graf Zeppelin. Dit imposante luchtschip zal als eerste een vlucht rond de wereld maken. Hearst is voor dit prestigeproject, symbool van hoop en vooruitgang, op zoek naar iemand die over de reis wil schrijven "vanuit een vrouwelijk perspectief". Drummond-Hay is extatisch: "Ik zal voor hem schrijven alsof mijn leven ervan afhangt." Onder toezicht van haar collega en ex-geliefde Karl Henry von Wiegand brengt ze eenentwintig dagen verslag uit over de vlucht die via Friedrichshafen, Tokyo en Los Angeles van en naar New York gaat. Een reis die uiteraard niet zonder kleerscheuren verloopt. Op basis van haar dagboeknotities en krantenartikelen wordt niet alleen een beeld geschetst van de soms barre tocht maar ook van het veranderende Europa. Drummond-Hay maakt de kijker deel van haar indrukken van het in puin liggende continent. Ze vertelt over de rouwkransen die boven Verdun uit de zeppelin worden gegooid, over rellen in Berlijn en over het opkomende communisme in Rusland, ondertussen worstelend met gevoelens voor haar ex-geliefde.