Hablando del punto cubano
HABLANDO DEL PUNTO CUBANO anlyseert de karakteristieke eigenschappen van de punto, een Cubaanse muzikale traditie uit de tijd van het Spaanse kolonialisme. De punto is de kunst van de verbale improvisatie in liedvorm (een solo of een duet). In de jaren dertig ontstond er een nieuwe generatie zangers. De bekendste onder hen was Joseito Fernández, die beroemd werd met het lied 'Guantanamera'. Tegenwoordig wordt de punto voornamelijk beoefend door de bewoners van het Cubaanse platteland.