A Wee Night In
Het lag niet in de lijn der verwachtingen dat de als kind ziekelijke Chrissy erg oud zou worden. Toch is deze Schotse alweer 95. Breekbaar, maar springlevend. In haar huisje in een plaatsje nabij Glasgow zorgt ze dat dagelijkse zaken haar actief en middenin het leven houden. Vandaag komt Chrissy’s vriend Bill (91) langs voor een aangenaam avondje dat geheel zal verlopen volgens het vertraagde ritme van de ouderdom. Ze schuifelen langs elkaar in haar knusse keukentje, eten uitgebreid, kijken televisie en kletsen wat af. Deze twee “chatterboxes” zijn, zoals Chrissy het zelf stelt “well matched”. Muziek uit hun jonge jaren klinkt meestentijds op de achtergrond. Deze relatief nieuwe geliefden zijn aangenaam aan het kibbelen tijdens hun samenzijn, waarbij de kleine pleziertjes des levens uitgroeien tot grote wonderen in het zicht van de ouderdom en het naderende einde. Chrissy vertelt in voice-over van hun eerste ontmoeting en stelt trots dat ze wat betreft de liefde nooit overhaaste beslissingen nam; Bill moest haar twee jaar lang bellen met de vraag wanneer ze nou eens met hem uit wilde. Zij nam – en neemt – alle tijd van de wereld. Intiem, hartverwarmend portret van de liefde op leeftijd, vol herkenbare en komische momenten.