My Avatar and Me
Of: Hoe Second Life het echte leven overnam van de Deense documentairemaker Mikkel Stolt. Zonder zichzelf te sparen, reconstrueert Stolt de draaikolk waarin hij terechtkwam na het scheppen van zijn avatar. We zien eerst hoe de niet zo succesvolle filmmaker Stolt afwijzing na afwijzing krijgt bij het Deens Filminstituut. Uit wanhoop neemt hij een suf klusje aan, een reportage over het hippiedorp Christiania. Maar met zijn gedachten zit hij geheel ergens anders, want hij is ondertussen steeds meer in de ban geraakt van zijn nieuwste ontdekking, Second Life, waar hij middenin de hippe scene is terechtgekomen. In hilarische sc\'e8nes probeert hij zijn virtuele leven geheim te houden tegenover zijn vriendin, die net als iedereen in de film zichzelf speelt. Terwijl zijn vriendin de afwas doet, is hij zogenaamd 'online research' aan het doen voor een nieuw project, wat inhoudt dat hij met zijn virtuele vriendin Helena allerlei wilde avonturen aan het beleven is. Dit kan niet anders dan uit de hand lopen en dat doet het dan ook. Stolt is toeschouwer geworden van zijn eigen leven. Uiteindelijk vindt hij zo het perfecte verhaal voor zijn nieuwe documentaire, eentje die de zuigende kracht van de virtuele wereld duidelijk maakt door middel van een flinke dosis zelfspot.