Love beyond Boundaries - Made in Japan
Wanneer filmmaakster Puck de Leeuw haar zus bezoekt die met een Amerikaanse dominee getrouwd is, vraagt zij zich af in hoeverre zij zich zou kunnen aanpassen aan de cultuur van een buitenlandse geliefde. Om daar achter te komen volgt zij de belevenissen van drie vrouwen die met een Japanner getrouwd zijn. De Japanse cultuur staat voor veel westerlingen mijlenver van hen af, waardoor de vraag in hoeverre je je moet aanpassen om je te kunnen handhaven scherp voelbaar wordt. 'Alien registration' staat er in hun identiteitskaart vermeld. De vrouwen voelen zich niet alleen zo, maar blijken zich na al die jaren ook nog steeds zo te gedragen. Hoe gracieus zij ook thee schenken, het is nooit sierlijk genoeg. Herhaaldelijk vragen ze zich af wat voor nut het heeft gehad om zich zo aan de levenswijze van hun echtgenoot aan te passen. Zelfs door zijn familie worden ze nog steeds niet geaccepteerd.