We're Still Here: Johnny Cash's Bitter Tears Revisited
In 1964 nam Johnny Cash, die tot dan toe bekendstond als countryzanger, op: een conceptalbum met folksongs over de manier waarop de Verenigde Staten omging met . Het album, met als ondertitel “Ballads of the American Indian,” was geen groot succes, wat vooral kwam doordat radiostations en diskjockeys de maatschappelijk geëngageerde protestplaat niet wilden draaien. Een boze en teleurgestelde Cash stuurde vervolgens een open brief naar het muziekblad en riep ze ter verantwoording: “Hebben jullie geen ballen?” In de brief trok hij ook expliciet een parallel tussen het lot van de indianen en dat van de zwarten–in 1964 was de burgerrechtenbeweging op zijn hoogtepunt. De kritiek dat hij opeens een folkzanger was geworden, pareerde hij als volgt: “De tijden veranderen, dus verander ik ook.” In zien we hedendaagse artiesten vijftig jaar later nieuwe versies maken van de krachtige liedjes, waaronder klassieker . Deze werden in 2014 uitgebracht als . Aan het woord komen onder anderen Emmylou Harris, Steve Earle, Bill Miller en Cash' dochter Rosanne Cash. Gebaseerd op regisseur Antonino D'Ambosio's boek .