Die fliegenden Ärzte von Ostafrika
Herzog brengt zijn fascinatie tot uitdrukking voor de botsing tussen wetenschap en civilisatie enerzijds en de wereld van het irrationele anderzijds. In Kenia, Tanzania en Oeganda volgde hij de vliegende medici van de ‘Flying Doctors Service‘. Herzogs interesse gaat in de eerste plaats uit naar de patiënten die door de dokters worden behandeld. Hij toont begrip en respect voor de tegenwerkende reacties van Afrikaanse patiënten op westerse behandelingsmethoden.