The Last Days of Peter Bergmann
Het is 12 juni 2009, Sligo, Ierland. Beelden van een beveiligingscamera laten zien hoe een man van middelbare leeftijd met een paars plastic tasje in zijn hand een hotel binnenloopt. Hij checkt in onder de naam Peter Bergmann. Enkele dagen later wordt hij dood gevonden. Als de lokale autoriteiten proberen uit te zoeken wie deze man was, blijkt er helemaal geen Peter Bergmann te bestaan. Maar wie was deze man dan wel? En waarom probeerde hij voorafgaand aan zijn dood met ijzeren precisie zijn identiteit uit te wissen? De regisseur reconstrueert nauwkeurig de gangen van de man die zijn laatste dagen als Peter Bergmann sleet. Beelden van beveiligingscamera’s geven een grofkorrelige en schokkerige impressie van de mysterieuze en in zichzelf gekeerde man. De getuigenissen van de mensen die hem het laatst zagen vervolmaken de feitelijke reconstructie, maar maken het mysterie alleen maar groter. De spanning zit dan ook niet alleen in de vraag wát er precies is gebeurd, maar vooral waarom dat is gebeurd. Waarom verwijderde Peter Bergmann de labels van zijn kleding om ervoor te zorgen dat niemand zijn ware identiteit zou achterhalen? Waarom wilde hij koste wat kost verdwijnen?