Arna's Children
De film vertelt het verhaal van een theatergezelschap dat werd gesticht door Arna Mer. Ze komt uit een zionistische familie en trouwde in de jaren vijftig met een Palestijnse Arabier. Het theatergezelschap richtte ze op voor kinderen uit Jenin, om ze te helpen uiting te geven aan hun dagelijkse frustraties, woede, verbittering en angst. De zoon van Arna, Juliano, coregisseur van deze documentaire, was ook een van de regisseurs van het theater van Jenin. Met zijn super 8-camera filmde hij van 1989 tot 1996 de kinderen tijdens de repetities. Nu keert hij terug om te zien hoe het hen vergaan is. Yussef heeft in 2001 een zelfmoordaanslag gepleegd, Ashraf is omgekomen in de strijd in Jenin en Alla leidt een verzetsgroep. Juliano, tegenwoordig een van de beste acteurs in de regio, probeert de keuzes te begrijpen van de kinderen van wie hij hield. Heen en weer gaand in de tijd, schetst de documentaire de tragedie en verschrikkingen van het leven van hen die zijn ingesloten door de oorlog.