King of the Cruise
Op een luxe cruiseschip is de schatrijke Ronald Busch Reisinger een opvallende en populaire gast. Hij vertelt de meest fantastische verhalen over zijn leven aan zijn medepassagiers, die aan zijn lippen hangen maar, zo lijkt het althans, soms ook geen idee hebben wat ze van deze zwaarlijvige man moeten denken. Ronnie blijkt een Schotse baron te zijn, en daarnaast trouwens ook nog koning van een stukje land in Afrika.
De camera volgt hem tijdens zijn vakantie aan boord. Fraaie beelden van traag voorbijglijdende, enorme cruiseschepen, de eindeloze zee en de luxe verblijven, het immer voorkomende personeel en het entertainment geven een beeld van het leven aan boord van een cruiseschip, begeleid door een score die doet denken aan tv-series als The Love Boat. Achter deze façade van decadentie schuilt echter, zo wordt steeds meer duidelijk, een grote leegte. In een interview in zijn hut geeft baron Ronnie steeds meer prijs van de andere, eenzame kant van zijn bestaan.