Fighting the Silence
Verkrachte vrouwen vertellen aan de camera hoe ze tijdens de oorlog in Congo door soldaten werden verkracht. Door zich uit te spreken, en door aanwezig te zijn bij voorlichtingsbijeenkomsten, strijden de verkrachte vrouwen tegenwoordig voor verbetering van de situatie in hun land. De documentaire wisselt tussen hoop op verbetering en verdriet om het aangedane leed. Die uitersten worden het sterkst verbeeld door de twee mannen van verkrachte vrouwen, die hun bezoedelde echtgenotes terugstuurden naar hun familie. 'Een vrouw delen met een Burundees kan echt niet.' Maar beiden namen hen later toch weer terug: een van de mannen participeert nu zelfs in de voorlichtingsbijeenkomsten.