David Wants to Fly
Filmmaker David en zijn vriendin Marie wonen samen in Berlijn, maar zijn ouders betalen nog altijd de huur. Erg veel succes heeft David namelijk niet. Hij kijkt dan ook met afgunst naar zijn idool, de bekende experimentele filmmaker David Lynch. Op een dag krijgt David de kans om in de Verenigde Staten een seminar van Lynch bij te wonen, waar de regisseur uitwijdt over zijn fascinatie voor transcendente meditatie en levitatie. Dit fenomeen van 'vliegende monniken' is onderdeel van de religieuze stroming van de Maharishi Mahesh Yogi, die onder meer The Beatles inspireerde. Lynch haalt David over om ook te gaan mediteren. David bezoekt volgelingen in India, Zwitserland en Nederland en gaat in de Himalaya op bedevaart naar de oorsprong van de Ganges, op 4500 meter hoogte. In een verwonderde zoektocht, lichtjes in de stijl van Michael Moore, ontdekt David hoe aanhangers strijden om de macht na de dood van de Maharishi en welke sommen geld door de organisatie ge\'efnd worden. Het Indiase dorp waar tienduizend aanhangers van de Maharishi wereldvrede zouden afdwingen, wordt slechts bewoond door acht pandits. Amusante debuutfilm die de stijl van een egodocument combineert met journalistiek speurwerk. Lynch en de Maharishi-volgelingen wilden publicatie van deze film tegenhouden en zeggen met een tegenfilm te komen.