Live from Palestine
Regisseur Rashid Masharawi werd geboren in de Gazastrook en groeide op in een vluchtelingenkamp. De films die hij sinds 1986 maakt, gaan dan ook over Palestina. Zoals dit portret van de radio-omroep Voice of Palestine. In de directe stijl van een nieuwsreportage doet hij verslag van de moeilijke omstandigheden waaronder de zender van dag tot dag functioneert. Een medewerker benadrukt dat Voice of Palestine, de officiële spreekbuis van het regime, de enige omroep is die de wereld van het Palestijnse standpunt kan overtuigen. De reporters gaan de straat op, en interviewen mensen in het ziekenhuis. In de studio hangt ondertussen de vreemde rust van een kantoor, terwijl rapportages binnenkomen over bombardementen en men discussieert over de vraag of de onderwerpkeuze Israël zou kunnen verleiden tot een vergeldingsaanval. Als tijdens een live-uitzending plotseling de elektriciteit uitvalt, wordt dan ook nerveus gereageerd.