The Ancient Woods
Poëtische en atypische natuurfilm over de verschillende inwoners van een oerbos, zowel in de lucht als op de grond en onder water. Er is geen commentaarstem, alleen het ongelooflijk rijke, bijna tastbare geluid van het bos en de magische situaties die daar in uitzonderlijke beelden zijn vastgelegd. De kijker zal zich soms afvragen wat hij ziet – een paringsritueel of de aanzet tot een gevecht? – al geeft het gebrek aan duiding vooral ruimte om vrij te associëren of puur te ervaren. Er wordt geduldig op allerlei dieren ingezoomd; zo wordt in sneeuw die langzaam smelt een insect zichtbaar dat voorzichtig begint te bewegen en, steeds ongeduriger, wacht tot alle pootjes vrij zijn voordat het kan wegvliegen. De soms grootse, soms ingetogen portretjes zijn heel precies gefilmd, 's nachts en overdag. Toch lijkt tijd er in dit bijzondere voorbeeld van slow cinema niet toe te doen.