Nan
Een zeldzaam intiem portret, waarin filmmaker Peng Zuqiang zijn oom Nan en diens bejaarde ouders centraal zet tijdens de laatste jaren waarin de drie bij elkaar wonen. Nan werd geboren met fysieke beperkingen waardoor hij zorg nodig heeft. Zijn leven en dat van zijn ouders speelt zich voornamelijk af tussen de vier muren van een klein, sober appartementje in China. Uitstapjes beperken zich voornamelijk tot een boodschap of een bezoek aan het therapiecentrum waar Nan wordt gemasseerd en advies krijgt over vitamines.
Met eindeloos geduld registreert de maker het leven van zijn familieleden. Het zachtaardige en ontroerende bekvechten tussen Nan en zijn moeder, de avonden voor de tv waarop de tijd stil lijkt te staan, en de minuten die voorbij tikken als opa zwijgend een appel schilt. Binnen soms nauw afgesneden kaders en lang aangehouden shots ontstaat een beeld van de innige verwevenheid van deze drie levens. Een liefdevolle en bij tijden humoristische ode aan mantelzorg en de kracht van familiebanden.