The Stalin That Was Played by Me
Een intrigerende ontmoeting met Jevgeni Jugashvili, kleinzoon en evenbeeld van Josef Stalin. Jugashvili adoreert de Man van Staal. Manipulatie, propaganda en sociale dwang hebben een web van verhalen gesponnen waarin de eigen identiteit van Stalins kleinzoon is verdwenen. Op zijn beurt dreigt hij ook de filmmaakster mee te slepen. Ter wille van haar film zwijgt ze over haar eigen, joodse achtergrond. Haar positie maakt ze ondergeschikt aan zijn levensverhaal. Met zijn terughoudende maar pakkende vormkeuze is de film een unieke verbeelding van een klassiek conflict van de documentairemaker.