Eduard Shevardnadze - iz proshlogo v budusheye
Eduard Shevardnadze's weg naar 'wereldberoemdheid' is al lang bekend: van communistische leider van de Sovjet-republiek Georgië via Minister van Buitenlandse Zaken van de USSR naar Voorzitter van de Staatsraad van het onafhankelijke Georgië. Deze film toont de vele facetten van Shevardnadze's fascinerende carrière en leven. Gesprekken worden gevoerd met mede- en tegenstanders, met familie en vrienden. Eduard Shevardnadze komt naar voren als een charmante persoonlijkheid en als een scherpzinnig politicus.