Lone Twin
Toen ze twintig was, verloor regisseur Anna Van der Wee haar tweelingbroer. Iets dat een zware stempel drukte op al haar latere leven. Door de band tussen tweelingen te onderzoeken, hoopt ze te ontdekken wat het betekent om een tweeling te zijn, en wat je verliest als één van de twee sterft. Is ze nog onderdeel van een tweeling? De rode draad in het verhaal zijn de gesprekken die ze voert met belangrijke mensen uit haar eigen leven. Hoe verhoudt de dood van haar tweelingbroer zich tot de relatie die zij hebben met Van der Wee? "In een koppel spreken ze heel vaak over hun wederhelft. Maar jij had al een wederhelft", zegt een oude liefde. Tweelingen hebben een band die mensen al eeuwenlang fascineert. Ze delen iets dat verder gaat dan een gewone relatie; een onvoorwaardelijkheid die je bij een partner zelden vindt. Van der Wee reisde de wereld over en sprak een groot aantal tweelingen en deskundigen. Het resultaat is een heel persoonlijk zoektocht, waarin ze uiteindelijk het antwoord vindt op haar vraag. Eens een tweeling, altijd een tweeling. Ook al blijf je alleen achter.