Back to the Taj Mahal Hotel
Een terroristische aanslag in het Taj Mahal Palace-hotel in het Indiase Mumbai kostte in 2008 aan tientallen mensen het leven. Jaren na dato komen vijf getuigen terug op deze beladen plek. Tot de dag van de aanslag waren hun levens totaal verschillend; elk kwam met een andere reden naar het hotel. Nu delen ze een traumatische ervaring. Persoonlijke verhalen, archiefbeelden van beveiligingscamera's en een interview met een van daders nemen de kijker mee naar die nachtmerrieachtige nacht, waarin het hotel en zijn gasten urenlang onder vuur werden genomen. Cameravoering, montage en muziek roepen een wereld op vol naderend onheil. De kijker waant zich opgesloten in de hotelkamer, verstopt onder het bed doodsangsten uitstaand omdat niet zeker is waar de aanslagpleger zich bevindt. Wat angst doet met een mens blijkt uit het feit dat deze ervaring voor elk van de aanwezigen hun kijk op het leven heeft veranderd. De traumatische gebeurtenis roept existentiële vragen op over vrijheid, geloof, kwetsbaarheid versus controle en de illusie van veiligheid.