Marathon Boy
Als de kleine Indiase Budhia Singh nog maar drie jaar oud is, heeft hij al zes halve marathons op zijn naam staan. Op vierjarige leeftijd rent hij de hele marathon. De slogan van dit voormalig sloppenwijkbewonertje: "Op een dag ren ik helemaal naar de Olympische Spelen." Dat heeft hij natuurlijk niet helemaal zelf bedacht. Adoptief vader Biranchi Das, gelddonor van een weeshuis en een judoschool, redde hem uit de sloppenwijken en laat geen middel onbenut om zijn bijzondere kind onder de aandacht te brengen. Het wonderkind Budhia groeit al snel uit tot regionale held en, nadat hij heeft deelgenomen aan de Limca Record Run (zo'n zeventig kilometer) tot nationale beroemdheid. Alleen de plaatselijke kinderbescherming is minder enthousiast. Die verbiedt het jongetje langer aan marathons deel te nemen, tot immense frustratie van de ietwat mediageile Biranchi en zijn kleine pupil. Een ware politieke strijd breekt uit in de Indiase regio, compleet met talkshowoptredens, protestacties en straatrellen. Als Budhia's biologische moeder vervolgens haar kind komt terugeisen en daarbij hulp krijgt van de ongure sloppenwijkmaffia, wordt de sfeer steeds grimmiger.