Morning Fears, Night Chants
Een jonge vrouw uit Syrië gelooft niet wat haar ouders geloven. Toch is ze al haar hele leven gevangen in hun overtuigingen en hun systeem. Als jonge vrouw mag ze van haar ouders de deur nauwelijks uit, laat staan dat ze kan deelnemen aan activiteiten die het Syrische regime ondermijnen. Toch komt ze in verzet: in het geheim bedenkt en zingt ze kritische liederen. Ze hoopt dat de nummers anderen kunnen aanzetten om zelf na te denken en te blijven geloven in een betere toekomst met meer vrijheid. 35 minuten lang zien en horen we over de beweegredenen van deze jonge vrouw. Geen enkele keer komt ze vol in beeld, net zo min als de mensen om haar heen. Zelfs de stemmen zijn vervormd om de kans op herkenning zo klein mogelijk te maken. Het maakt pijnlijk duidelijk in wat voor wereld zij leven. En hoever de dromen en verlangens nog zijn verwijderd van de werkelijkheid in het dagelijks leven. Desondanks blijft de jonge vrouw teksten bedenken en zingen. Om niet machteloos te hoeven kijken vanaf de zijlijn. En om alvast een stukje te kunnen ervaren van de gedroomde vrijheid.