Propaganda
Tijdens een bezoek aan Seoel werd vertaler Sabine Program benaderd door een stel dat beweerde Noord-Koreaanse dissidenten te zijn. Ze kreeg een DVD in handen gedrukt, met het verzoek de film te vertalen en verspreiden. In de film betoogt een (onherkenbaar gemaakte) Noord-Koreaanse wetenschapper aan de hand van honderden televisiefragmenten en archiefbeelden wat er niet deugt aan de westerse beeld- en consumptiecultuur. De film stelt in de traditie van Michael Moore onder meer morele verschraling, politieke manipulatie en hyperconsumentisme aan de kaak. In hoofdstukken met titels als 'Rewriting History', 'Advertising' en 'The Cult of Celebrity' worden de meest gênante uitwassen van de westerse wereld en de globalisering op een rij gezet, een visie die overigens opvallend veel gelijkenissen toont met die van de Occupy-beweging: de 'psychologische oorlogsvoering' door multinationals, winkelverslaafde consumenten en het falen van democratie. Daarnaast is er aandacht voor de graaicultuur van de '1 procent' en ander moreel verval in de vorm van Paris Hilton, onethische televisieprogramma's en gewelddadige films en games. Tegen het eind van dit pamflet wordt de rol voor Noord-Korea hierin duidelijk: het land zou zich willen opwerpen als hoofdkwartier van een nog te voltrekken wereldwijde strijd tegen 'consumptieslavernij en hebzucht'.