Schatgraven
Boodschappen doen op een doordeweekse dag kan leiden tot een onderzoek naar het Nederlandse landschap en zijn inwoners. Dat ondervond filmmaker Elsbeth Dijkstra toen zij in de supermarkt een bloemkool kocht. Thuis bij het schoonmaken van de groente vond ze, geheel vergroeid in de roosjes, een trouwring. In deze radiodocumentaire gaat ze op zoek naar de magie, maar ook naar de eigenaar van de trouwring. In korte ontmoetingen met verschillende mensen, die zich bevinden op de weg die de bloemkool naar de supermarkt heeft afgelegd, krijgt de maakster niet alleen aanwijzingen over de verblijfplaats van de trouwringeigenaar, maar vindt zij ook bijzondere overleveringen uit een een schijnbaar rechtlijnige samenleving.