Win by Fall
Vier Duitse tienermeiden maken zich op voor een spannend schooljaar. De jonge worstelaars Janny, Lisa, Debby en Michelle zijn aangenomen op de Eliteschule des Sports in Frankfurt (Oder), een internaat dat volgens Oost-Duitse tradities sporttalenten naar de top helpt. Wat hen wacht zijn uitputtende jaren vol keiharde trainingsschema’s, dieetregels en enorme druk om te presteren. De meiden, die in hun vrije tijd samen naar muziek luisteren en over thuis mijmeren, zijn daar niet allemaal tegenop gewassen. Zo tobt Michelle met haar gewicht, heeft Lisa heimwee, voelt Janny zich onzeker binnen de groep en legt Debby de lat wel heel hoog. De tieners worden jarenlang gevolgd op school, tijdens de afmattende trainingen, in de intimiteit van hun eigen verblijven en op de mat – de plek waar het écht moet gebeuren. In slow motion vliegen haren in het rond, zijn hun gezichten eender gespannen en manoeuvreren zij en hun tegenstanders zich in indrukwekkende posities. Hoewel elke overwinning een euforisch moment betekent, zijn de scènes vol verdriet, frustratie en woede ruim vertegenwoordigd. Toch is er altijd de wil om weer overeind te krabbelen en het gevecht opnieuw aan te gaan.