Fashion Victim - the Killing of Gianni Versace
Het levensverhaal van Gianni Versace leest als een grootse Griekse tragedie: vanuit het arme zuiden van Italië werkt hij zich op tot de machtigste en meest begeerde modeontwerper ter wereld, maar wordt uiteindelijk door zijn geheime minnaar op de trappen van zijn villa in Miami neergeschoten. De meer dan decadent levende Versace omringde zich bij voorkeur met de felst fonkelende sterren der aarde: Madonna, Michael Jackson, Sylvester Stallone, Elton John, Prinses Diana - gasten met wie hij graag pronkte in zijn palazzo’s die waren volgestouwd met Renaissance-antiek. Tegelijkertijd leidde hij een schaduwleven vol duistere connecties met de maffia en in sadomasochisme gespecialiseerde gigolo’s. De gestoorde playboy Andrew Cunanan vermoordde vijf anderen voordat hij Versace neerschoot, waarna hij zich van kant maakte. Het imperium van de modekeizer werd met de moord ten val gebracht. Volgens de documentairemakers was Versaces dood de ultieme moord op een beroemdheid in een mediatijdperk dat is geobsedeerd door roem.