Fra hjertet til hånden
De Deen Jorgen Leth is niet alleen actief als filmmaker, maar ook als dichter, journalist en deskundig commentator van wielerwedstrijden. In fra hjertet til hånden staat hij nu eens niet achter maar voor de camera. De film portretteert hem in paradoxale termen als een eenvoudig maar ook gecompliceerd kunstenaar en als een zowel rustig als rusteloos mens. Leth vertelt uitvoerig over zijn leven, zijn kunst en zijn demonen.