karlsøya - mellom geiter, rock og muhammed
Een van de opvattingen onder hippies in de jaren zestig was dat het pure, authentieke leven op het platteland gezocht moest worden. De vrije natuur was de plek waar de mens thuishoorde, in de stad was hij anoniem en ontworteld. Deze overtuiging leidde tot de oprichting van communes op afgelegen, landelijke plekken. In 1972 vestigde een groep hippies zich op Karlsoya, een klein eilandje in Noorwegen dat in verval was geraakt. De idealistische wereldverbeteraars wilden op het eiland een alternatieve samenleving tot stand brengen, waarin spirituele vrijheid, rock and roll en het houden van geiten samen zouden gaan. De praktijk was anders. Niet alleen speelden de klimatologische omstandigheden de bewoners parten, ook onderlinge onenigheid zorgde voor grote spanningen. Karlsoya ? mellom geiter, rock og muhammed onderzoekt wat er van de hooggestemde idealen is terechtgekomen.