Thy Father's Chair
Abraham en Shraga, orthodox joodse tweelingbroers op leeftijd, moeten een inbreuk op hun privacy doorstaan als een schoonmaakploeg hun huis onder handen neemt. De ouderlijke woning in Brooklyn, New York is sterk vervuild geraakt sinds hun ouders zijn overleden; rommel stapelt zich op en het ongedierte tiert welig. Nu de huurder op de bovenverdieping het betalen van de huur heeft stopgezet vanwege de overlast en de tweeling dat huis dreigt kwijt te raken, is Abraham gedwongen zijn habitat open te stellen voor mannen in witte pakken. In zeven hoofdstukken transformeert de woning onder de straffe leiding van de eveneens Joodse Hanan langzaam van een onleefbare plek, waar de gordijnen uit schaamte permanent dicht zijn, tot een opgeruimd en licht huis. Het proces gaat niet zonder slag of stoot; zo weigert de derde broer elke medewerking, drukt Shraga zijn snor en klampt Abraham zich vast aan elk object dat het schoonmaakteam wil weggooien. Kan hij de stoel van zijn vader behouden? Mag hij daar zelf wel in plaatsnemen? De vermoeide en geïntimideerde Abraham, een morsige, maar zachtaardige man met armen vol vlooienbeten, vecht dapper voor het tastbaar houden van zijn herinneringen in deze film over onmacht, religie en het verlies van controle in een leven vol regels.