Betty – They Say I’m Different
Met haar suggestieve teksten ("If I'm in Luck I Might Get Picked Up") en gewaagde outfits was funkzangeres Betty Davis haar tijd ver vooruit. Misschien wel te ver. "Als Betty nu zou zingen, was ze een Madonna; of een Prince," schreef jazztrompettist Miles Davis in zijn autobiografie uit 1989. Davis trouwde met Betty in 1968, waarbij zij zijn achternaam kreeg – die ze behield na hun scheiding in 1969. Betty – They Say I’m Different, vernoemd naar haar tweede album uit 1974, onderzoekt aan de hand van interviews met familieleden, vriendinnen en ex-bandleden vooral de vraag waarom deze 'bold soul sister' zich eind jaren zeventig terugtrok uit de muziekindustrie. De voice-over met berustende teksten over haar leven en de richtingen die het nam, is gebaseerd op interviews met Betty Davis en op haar songteksten. Davis heeft verschillende alter ego's, naast Nasty Girl (de titel van haar derde album) ook de meer spirituele Crow. Blij stelt Davis vast dat haar muziek nog steeds leeft.