Terra Femme
De beeldschone found footage-film Terra Femme is gemonteerd uit opnamen gemaakt door nieuwsgierige vrouwen die de wereld over trokken in de eerste helft van de vorige eeuw. Zo was daar mevrouw Dixon, een weduwe uit Philadelphia, die met een pleziercruise de poolcirkel passeerde. Ze legde in kraakheldere beelden vast hoe luchtig geklede mensen glibberen over een ijzige vlakte, tegen de achtergrond van indrukwekkende besneeuwde bergen.
Als onderdeel van IDFA on Stage brengt filmmaker Courtney Stephens haar bijbehorende vertelling live ten gehore, in de stijl van een geïllustreerd reisverslag uit die periode. In haar tekst werpt ze onder meer de vraag op wie en wat deze filmmakers precies zagen.