Death in Sarajevo
Schrijvers en intellectuelen zijn het geweten van de wereld aldus Haris Prolic. In DEATH IN SARAJEVO zien we hoe onder meer Susan Sontag, Bernard-Henri Lévy en vele andere kunstenaars naar Sarajevo gingen om daar hun afkeer te betuigen van het oorlogsgeweld. In deze film wordt aan de hand van Dante's cirkels van de hel het conflict in voormalig Joegoslavië nader bekeken. In de verschillende 'cirkels' waaruit de film is opgebouwd komen onder meer de concentratiekampen, de uiteengedreven families, de oorlogsmisdadigers en de frontlinie aan de orde.