When I Hear the Birds Sing
Wat heb je meegemaakt? Hoe is het nu? En wat wil je later worden? Een Noorse filmmaker vroeg het vijf kinderen uit Ivoorkust die na het uitbreken van de oorlog in een vluchtelingenkamp in het naburige Liberia wonen. De gesprekken worden in animaties verbeeld, net als de vreselijke dingen die ze hebben meegemaakt. Mahan, Audrey, Tai, Julianna en Enock vertellen over de dierbaren die ze verloren en hoe ze moesten vluchten en alles achter moesten laten. De herinneringen zijn loodzwaar, maar de kleurrijke beelden en speelse lijnen brengen verlichting. Als Enock vogels hoort, moet hij altijd denken aan de vogels die hij hoorde als hij thuis met zijn vriendjes aan het voetballen was. Later willen de vijf voetballer, dokter, schoolhoofd of president worden. Hier in het UNHCR-kamp is het veilig en is er weer ruimte voor vrolijkheid en spelletjes. Het is een plek waar zijn hart kan rusten, aldus Tai.