Sons of Perdition
De Amerikaanse tieners Sam (17), Bruce (15) en Joe (17) vluchtten onlangs uit de klauwen van een fundamentalistische Mormoonse sekte nabij Colorado City, Utah. Ze lieten er hun omvangrijke families achter om naar de spreekwoordelijke hel te gaan. Inmiddels zijn de jongens neergestreken in een nabijgelegen gemeenschap, waar andere ex-sekteleden hen hebben opgevangen. Ondanks hun sores helpen de tieners actief hun veelal vrouwelijke familieleden te vluchten, vaak tevergeefs. We volgen hen zo'n twee jaar in de periode na hun 'ondergang', terwijl ze met vallen en opstaan een nieuw leven proberen op te bouwen. Hoewel deze sterke jongens met volwassen zaken te maken krijgen, papieren moeten regelen en in gevaarlijke situaties verkeren, komt soms het kind in hen naar boven. Sam: "\i Dude\i0 , ik mis de soep van mama z\'f3 erg!" Toch is hij verrukt over zijn huidige leven. "Ik adem geen lucht in die eerst door iemand anders is goedgekeurd." Hun gruwelijke verhalen - en die van al langer gevluchte sekteleden - worden ge\'efllustreerd door portretfoto's van sekteleden en hun kindbruiden, die hun schijngeluk akelig bloot leggen. Ook opnames van griezelige donderpreken van hun voormalige profeet, polygamist Warren Jeffs, geven een heftige indruk van waar deze moedige tieners tegen hebben moeten strijden.