Nokia Mobile – We Were Connecting People
Het slaperige Finse stadje Salo ontwikkelde zich in de jaren tachtig vanuit het niets tot het centrum van de mobiele telefonie. Het bedrijf Nokia wist met technische innovaties en modieuze ontwerpen wereldleider te worden op het gebied van mobiele telefoons. Maar het succes bleek van korte duur. Tegenwoordig maakt Nokia geen mobiele telefoons meer en de werknemers van destijds hebben hun baan verloren. Ontwerpers, managers en ontwikkelaars van Nokia vertellen hoe zij zich gezamenlijk hebben ingezet om van Nokia een miljardenbedrijf te maken. Hun liefde voor het bedrijf en de jonge bedrijfscultuur waarin iedereen als gelijkwaardig werd gezien, maakten de explosieve groei mogelijk. De snelle montage, het soms komische archiefmateriaal van de eerste mobiele telefoons, felgekleurde reclamespotjes uit de jaren negentig en de iconische ringtones appelleren aan een tijdperk dat nog vers in het geheugen ligt. In vijf korte hoofdstukken toont de film de opkomst én de ondergang van een van de grootste telecombedrijven uit de geschiedenis.