The Communion of My Cousin Andrea
Terugkijkend vindt de Spaanse, katholiek opgevoede Andrea dat haar eerste communie niet glamoureus genoeg was. Haar grote dag miste glitters. En bloemen, stapels geld en een Ferrari. Aan de hand van foto’s en video-opnamen bekijkt ze samen met haar neef, de filmmaker Brandán Cerviño, een jaar later wat er anders had gekund om deze bijzondere dag extra speciaal te maken. Tijdens hun gesprekken worden tegelijk belangrijke en serieuze vragen gesteld over het leven, en over het geloof in het bijzonder. Bestaat God eigenlijk wel? Andrea plaatst daar wel wat vraagtekens bij.
Met behulp van creatieve montage en speelse special effects komt Andrea’s eerste communie in deze korte documentaire opnieuw tot leven. The Communion of My Cousin Andrea is een origineel en lichtvoetig portret van een opgroeiend meisje dat niet meer vanzelfsprekend gelooft wat haar wordt aangeleerd en steeds vaker voor zichzelf gaat denken. Haar persoonlijke verhaal behandelt tegelijkertijd universele thema’s: botsingen tussen generaties, omgaan met tradities en opgroeien in tijden van sociale media.