Hollandse Meesters in de 21ste eeuw
\i Hollandse Meesters in de 21e eeuw \i0 toont de belangrijkste Nederlandse kunstenaars van dit moment in hun werkruimtes, gezien door de ogen van gerenommeerde filmmakers. Robert Oey portretteert fotograaf Hans Aarsman; John Appel gaat op bezoek bij Jan van Munster; Ditteke Mensink richt zich op Tjebbe Beekman. Elke maker kiest zijn eigen invalshoek voor een portret van ongeveer een kwartier. De blikken achter de schermen bieden inzicht in de tijdgeest, maar bovenal in de personen: de werkwijzes van de kunstenaars, hun materiaalgebruik, hun idee\'ebn over kunst en kunstenaarschap. Twintig van deze films zullen (in de oorspronkelijke Nederlandse versies) te zien zijn in kleine bioscoopjes in de hal van de OBA en de foyer van Path\'e9 De Munt.