Paulina
Halverwege de jaren vijftig wordt de achtjarige Paulina door haar ouders in ruil voor een stukje landbouwgrond aan de burgemeester gegeven, die het meisje aan zijn huishouden toevoegt. Enkele jaren later slaagt zij erin te ontsnappen en in Mexico-Stad een leven op te bouwen als dienstmeisje van welgestelde Mexicaanse en Amerikaanse families. Een van de gezinnen waarvoor zij werkte, was dat van de latere filmmaakster Vicky Funari. Veertig jaar later keren beide vrouwen terug naar Paulina‘s geboortedorp. Funari reconstrueert het leven van haar hoofdpersoon met behulp van documentair materiaal, getuigenissen en interviewfragmenten van en met Paulina, haar familieleden en kennissen. Ze toont daarnaast geënsceneerde scènes, waarin populaire Mexicaanse actrices episodes uit Paulina‘s leven naspelen. Centraal in het werk van Funari staan vragen omtrent sekse en identiteit. In haar meest recente, experimentele videofilm SKIN-ES-THE-SI-A bijvoorbeeld onderzoekt Funari op confronterende wijze verschillende opvattingen over het vrouwelijk lichaam.