Folie á Deux - Madness Made of Two
Helen en John hebben gezamenlijk zeven kinderen en een zeer comfortabel leven als ze een hypotheek nemen op wat misschien wel het oudste huis van Engeland is. Ze willen de 72 kamers in het centrum van York gedeeltelijk ombouwen tot een klein hotel. Maar hun droom verandert in een nachtmerrie als de economische crisis toeslaat en ze geen geld meer kunnen lospeuteren bij banken om het pand op te knappen. Vijf jaar lang strijdt de weinig sympathieke Helen vanuit haar burcht voor een lening en tegen de buren, die haar het leven zuur maken met een dispuut over de binnenplaats. Alleen, want John werkt het grootste deel van de tijd elders in het land. Terwijl haar huis langzaam maar zeker onverkoopbaar wordt, houdt zij zich bezig met het wegrijden van de vuilnisbakken van de buren en het tevergeefs plaatsen van een bord dat parkeren moet verhinderen. Een intiem portret van de dagelijks ups en downs in een grote familie, dat intrigerende inzichten biedt in de Britse geschiedenis. Hun grote gok wordt een spannende reis door de economische crisis, en toont de menselijke slachtoffers van de bankencrisis.