Paraiso em lugar nenhum
Aan het begin van de documentaire staat een huis in lichterlaaie. Daarna toont regisseuse Christine Reeh de bewoonster, een Duitse die sinds vijftien jaar in Portugal woont, te midden van de verkoolde resten. Haar man zegt: ‘Ik hoop dat in Duitsland de Portugezen niet zo worden behandeld.’ Even later brengen ze hun nieuwe natuurvereniging met de vermeende brandstichting in verband. Reeh probeert de beschuldigingen niet te bevestigen of ontkennen, maar laat de vrouw en haar zuster - die al net zo lang in Portugal woont - aan het woord. De twee vrouwen zochten in Portugal de ruimte voor hun eigen levensstijl, dicht bij de natuur, zonder machines en zelfvoorzienend. De een ziet het na de brand echter niet meer zitten. De ander, die iets verderop woonde, is argwanend maar blijft voorlopig nog. Alleen met haar geiten, dansend door de natuur.