Room Without a View
ROOM WITHOUT A VIEW is het persoonlijke verhaal van filmmaker en journalist Rada Sesic, die in 1993 Sarajevo ontvluchtte. Deze poëtische film toont aan wat het betekent om naar een ver land te verhuizen en daar de draad weer op te pakken. De film bestaat uit twee delen. In het eerste deel worden het isolement van een nieuwkomer in een vreemd land en de sleur van alledag verbeeld. In het tweede deel toont Sesic idyllische herinneringen aan het leven dat zij achter zich liet. Sesic vraagt zich ook af of de mensen die de oorlog zijn ontvlucht werkelijk gelukkig zijn, hoe goed ze zich ook proberen aan te passen aan hun nieuwe leven. Rada Sesic is geboren in Kroatië en heeft journalistiek gestudeerd aan de universiteit van Sarajevo. Ze woont sinds 1993 in Nederland en is journaliste en filmmaakster.