Twee vaders
Hoewel er in Nederland de laatste jaren allerlei wetten zijn gekomen of in voorbereiding zijn om adoptie en pleegouderschap voor homoseksuele stellen te vergemakkelijken, bestaan er maatschappelijk gezien nogal wat vooroordelen tegen het opvoeden van kinderen door twee mensen van hetzelfde geslacht. Ook Aad en Ron, die de zorg op zich hebben genomen voor maar liefst zes pleegkinderen, hebben er bijna dagelijks mee te maken. ‘Bent u soms kapper,‘ vragen mensen aan Ron als ze vinden dat hij het haar van zijn pleegdochtertje Paula (5 jaar) zo leuk gevlochten heeft - een vraag die zijns inziens nooit aan een natuurlijke moeder zal worden gesteld. Schrijnender wordt het als de vader van de meervoudig gehandicapte Michael (8 jaar), die al bijna zijn hele leven bij de beide mannen woont, adoptie tegenhoudt op grond van de homoseksualiteit van de pleegvaders. TWEE VADERS documenteert op openhartige wijze een jaar uit het leven van Aad en Ron en hun pleegkinderen.