The Mother of All Lies
Op onorthodoxe wijze reconstrueert filmmaker Asmae El Moudir een pijnlijke periode uit de geschiedenis van haar geboorteland Marokko en haar familie. In een door haar vader in miniatuur nagebouwde set van het huis en de buurt waarin ze opgroeide, laat ze haar familie en buren navertellen wat er gebeurde tijdens en na de ‘broodoproer’ in Casablanca in 1981, die keihard door de regering werd neergeslagen.
In de minutieus nagemaakte huizen en straten, compleet met meubilair, verlichting en personages, komt een vergeten historie tot leven.