Name of the Game
De Noorse politicus Trond Giske gold jarenlang als “kroonprins” van de sociaal-democratische Arbeiderspartij. Maar als deze linkse partij flink aan populariteit inboet en de #MeToo-beweging het bewustzijn over seksueel grensoverschrijdend gedrag aanwakkert, keert het tij voor de voorheen zo geliefde Giske. Geruchten over zijn opdringeringe gedrag jegens jonge medewerksters op partijfeestjes komt in een scherper licht te staan als hij door enkele vrouwen van aanranding wordt beticht. De hausse aan media-aandacht, uitlekkende filmpjes, getuigenissen en de politieke machtsstrijd die daarop volgen brengen hem ten val.
Giske, inmiddels in de vijftig, laat het er niet bij zitten: met een zelf opgeknapte, roodgeverfde caravan trekt hij het land in om Noorse stemmers ervan te overtuigen dat hij een comeback verdient. Filmmaker Håvard Bustnes volgt hem op deze toer, en interviewt politici en journalisten die terugblikken op dit politieke drama – nogal een contrast met de kalme campagnegesprekken die Giske in zijn caravan voert met zijn achterban. Intussen worstelt Bustnes met de kwestie hoe hij zelf een doelwit in Giske’s machtsspel is geworden.